B050181B05 |
Introducció a l'educació Montessori |
2016-2017 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
12/11/2016 - 13/11/2016 (15 hores) de 9:00h a 13:30h |
|
CRP del Solsonès |
|
Francesc Ribalta, s/n (Solsona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Solsonès
|
| |
|
HORARI:
9 a 11 / 11:30 a 13:30 / 15 a 17 / 17:30 a 19
diumenge: 9:30 a 11 / 11:30 a 13:30 |
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquest Seminari Introductori es vol donar unes bases teòriques per comprendre els fils conductors bàsics de l'Educació Montessori.
Es farà mitjançant una exposició teòrica il•lustrada amb exemples pràctics d’algunes presentacions d'activitats en les diverses àrees curriculars.
|
| |
Objectius |
- OBSERVAR: L'Educació Montessori és un tracte cap als / les nens / es basat en les observacions de la seva naturalesa real i espontània.
- GUIAR: L'observació ha de ser per tant la base de tot el treball a l'aula i la guia constant del nostre comportament.
- DESENVOLUPAR: L'objectiu de l'educació no ha de ser una mera adquisició de coneixements sinó que el / la nen / a desenvolupi totes les seves potencialitats físiques , intel•lectuals i emocionals perquè pugui assolir finalment una independència adulta sana i plena.
|
| |
Continguts |
Elements de l'Ambient Preparat
- El / la nen / a amb els seus :
• Quatre Fases de Desenvolupament
• Ritmes d'aprenentatge propis
• Ment Absorbent ( 0-6 anys )
• Períodes Sensitius per als diversos aprenentatges ( llenguatge, moviment, socialització ... )
• Tendències Humanes pròpies de tot ésser humà ( ganes d'explorar , capacitat per explorar ... ); potencialitats
• Capacitat i tendència a la Normalització
- El / la mestre / a amb la seva formació teòrica , pràctica i emocional
- Materials : manipulatius , sensorials , ajudes a l'abstracció i al desenvolupament holístic
El rol de l’adult és connectar el nen / a amb el material i les propostes d'activitats.
- Relacions socials constants , riques , variades i en procés de desenvolupament (amb l’adult com a model)
- L’observació com a base de la presa de decisions de l’adult i com a punt de partida per exercir modificacions en l’Ambient Preparat
Cura del nen/a 0-3 anys
- Respecte profund a la naturalesa infantil des del físic a emocional
- Llibertat i autonomia des del naixement
- La confiança amb les potencialitats infantils reals com a base per a una sana autoestima
- Un ambient preparat respectuós amb tots els sentits
- Connexions entre Montessori i Pikler
Vida pràctica
- Pont de la casa a l’ambient escolar
- Unió ment i cos, físic i emocions
- L’orientació i l’adaptació a una cultura
- La coordinació motriu
- El desenvolupament de l’autonomia
- La millora de l’autoestima
- El millor suport per a la seva ment absorbent, els seus períodes sensitius i les seves tendències humanes entre altres
- Han de complir unes determinades característiques i ser presentades de manera precisa
Material Sensorial
- Materials sensorials: “les claus de l’univers”
- Els sentits com a font d’alimentació de la Ment Absorbent
- Adaptem el desenvolupament dels sentits als Períodes Sensitius dels nens/es
- Els Materials Sensorials tenen unes característiques especials que els converteixen en ajudes al desenvolupament
- Els objectius directes i indirectes dels Materials Sensorials; la importància de conèixer-los al detall
- Tipus d’activitats possibles amb materials sensorials
Llenguatge
- La importància de la presencia del Llenguatge Oral en l’Ambient Preparat
- La nostra obligació de mostrar el camí cap a l’abecedari
- El llenguatge està connectat amb totes les demés àrees curriculars
- La relació directa entre el domini del llenguatge i una autoestima sana
Matemàtiques
- La Ment Matemàtica dels éssers humans
- Experimentar la matemàtica a la vida quotidiana
- Els Materials Sensorials com a preparació indirecta per a les matemàtiques
- El pas de concret a abstracte com a Tendència Humana natural
Educació Cultural - Educació Còsmica
- L’Educació Còsmica: ofereix als nens/es l’Univers sencer
- Història, Biologia i Geografia: un tot interrelacionat
es per lliurar les claus de l'Univers
- Sembrant llavors per a lliurar les claus de l’Univers
- L’Objectiu final de l’Educació Còsmica: comprendre i sentir la solidaritat humana i despertar l’admiració per la natura. Desitgem amb això que el / la nen / a desenvolupi un profund respecte pel conjunt de la humanitat i la naturalesa que l'envolta
|
| |
Formador/a |
Rosita Gallinella_ IMI (International Montessori Institute)
|
| |
Avaluació |
• Nivell 1: Satisfacció i percepció subjectiva de l’aprofitament. (Contestant el Qüestionari de valoració)
• Nivell 2: Aprofitament i aprenentatge. Disseny d'una proposta innovadora aplicable al teu centre (lliurar al CRP)
|
| |
Requisits de certificació |
1r.- Assistir al 80% de les sessions
2n.- Disseny d'una proposta innovadora
3r.- Omplir el qüestionari de valoració.
|
| |
Persones destinatàries |
* Aquesta activitat té un cost de 100€, que cada participant ingressa directament a IMI.
* Molt important!!! Al fer la sol·licitud actualitzeu les vostres dades(centre, mail, telèfon...)
* A finals de setembre, les persones admeses rebreu un mail indicant com fer el pagament.
* Places limitades.
|
| |
E-mail |
se-solsones@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
12/11/2016 |
0900 |
1330 |
Sessió 2 |
dissabte |
12/11/2016 |
1500 |
1900 |
Sessió 3 |
diumenge |
13/11/2016 |
0930 |
1330 |
|
| |